Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ten moment musiał nadejść – korporacje rywalizujące ze sobą o wyższość na Marsie postanowiły połączyć siły i wspólnie przeforsować rozwiązania, które uważają za najkorzystniejsze dla rozwoju. W tym celu powstał marsjański parlament, w którym delegaci najważniejszych firm podejmują decyzje kluczowe dla przyszłości Czerwonej Planety.
Piąte i jednocześnie najbardziej zaawansowane rozszerzenie do Terraformacji Marsa wprowadza dwa ważne elementy mechaniki gry. Po pierwsze, na wszystkich uczestników gry czekają wydarzenia globalne, którym będziemy musieli się podporządkować. Będą one stanowiły utrudnienie dla graczy i z pewnością wpłyną na ich strategie. Na szczęście będziemy mieli okazję przygotować się na każde z nich.
Drugą poważną zmianą jest prowadzenie parlamentu marsjańskiego. Gracze będą mieli możliwość umieszczania w nim swoich delegatów, a tym samym wspierania konkretnych frakcji, które z kolei będą przynosiły graczom określone profity. To nowa mechanika kluczowa zarówno w trakcie gry, jak i po jej zakończeniu, gdyż parlamentarni delegaci będą nam zapewniali także punkty zwycięstwa.
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Terraformacja Marsa.
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1 - 5 osób Wiek: od 12 lat Czas gry: 90 - 120 minut Wydanie: polskie Instrukcja: polska
Chcesz zabezpieczyć swoje karty? Oto pasujące koszulki:
Pingwiny - ta aktywna karta projektów pojawia się w późniejszej fazie gry (wymaga wytworzenia na powierzchni planety przynajmniej ośmiu oceanów). Co każdą aktywację pozwala zasiedlać Marsa pingwinami, dodając jednostki zwierząt wartych 1 punkt zwycięstwa za sztukę.
Terraformacja Marsa: Kolonie to dodatek, do którego potrzebujemy podstawowej wersji gry. W pudełku znajdziemy specjalne płytki kolonii, które pozwolą na budowę nowych rodzajów terenów, a także zestaw dodatkowych kart i nowe korporacje.
Do walki o wpływy w dodatku Terraformacja Marsa: Preludium dołącza 5 nowych korporacji, a sama gra zostaje rozszerzona o 7 unikatowych projektów. Sercem dodatku są jednak karty preludium, które wpływają na to, z jakim dodatkowym przywilejem rozpoczniecie rozgrywkę
Rząd Ziemi przychylnie spojrzał w kierunku nowej idei ekspansji ludności na kolejną planetę. Wspierać będzie więc w równym stopniu tych, którzy zdecydują się skupić na planecie Wenus. To przedsięwzięcie będzie znacznie trudniejsze, może zająć nawet tysiące lat. Tym bardziej powinniśmy rozpocząć prace natychmiast!
Zestaw 5 plansz graczy sprawi, że na zawsze zapomnisz o powyższych problemach. Dzięki obramowaniu poziom produkcji zaznaczamy na sztywno – specjalne miejsce zostało stworzone dokładnie na wymiar kości graczy. Ramka strzeże również wyprodukowanych przez nas surowców, dzięki czemu utrzymujemy porządek i unikamy przypadkowych błędów w liczeniu.
UWAGA! Część kart z tego zestawu służy do rozgrywki z dodatkiem Terraformacja Marsa: Niepokoje (ich treść odnosi się bezpośrednio do elementów z tego dodatku).
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa