Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
W połowie XVII wieku rozpoczął się okres wielkich zmian w historii ludzkości - rewolucja naukowa zapoczątkowana przez wprowadzenie nowych metod naukowych. Złotymi zgłoskami w historii zapisują się wielcy naukowcy i myśliciele, którzy zmieniają oblicze świata na zawsze: Galileusz, Kopernik, Keppler, Bacon a przede wszystkim sir Isaac Newton.
Podczas rozgrywki gracz wciela się w rolę młodego ambitnego naukowca, którego marzeniem jest zostać wielkim geniuszem swoich czasów. W tym celu gracze udają się w podróż po Europie, odwiedzają kolejne miasta oraz Uniwersytety i uczą się formułować własne teorie, tworzyć nowe narzędzia oraz pracować, by uzyskać fundusze.
Gra planszowa Newton jest rozgrywana w trakcie sześciu rund. W trakcie każdej z nich gracze rozgrywają pięć kart z ręki, z których każda pozwala na wykonanie konkretnej akcji. Każda akcja zapewnia pewien określony efekt w zależności od symboli akcji umieszczonych na niej.
Po każdej turze, jedna z kart użytych przez gracza musi zostać pod planszą - daje to dodatkową szanse na posłużenie się daną akcją a poza tym przy uzyskaniu kart z tą samą akcją, pozwoli na używanie ich z większą siła.
Po upływie sześciu rund punkty są zliczane i wyłoniony zostaje zwycięzca.
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1 - 4 osób
Wiek: od 12 lat Czas gry: ok. 90 minut Wydanie: polskie Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
1 plansza mapy
1 plansza postępów
4 plansze badań
10 kafli celów
10 kafli specjalizacji
12 kafli dochodu
4 kafle medycyny
48 kafli biblioteczki (po 12 w każdym kolorze)
10 kafli wynalazków
20 kafli rozwoju
7 kafli miast
6 kafli uniwersytetów
3 kafle starożytnych ruin
4 kafle pomocy
18 żetonów premii
20 żetonów mikstur
32 monety (o wartości 1 oraz 5)
20 kart mistrzów
24 startowe karty podstawowe (po 6 w każdym kolorze)