Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
XV wiek, dolina Loary. Wpływowi książęta walczą o dominację, rozszerzając swoje włości o kolejne, przyległe tereny. Zakładają osady, rozwijają szlaki handlowe, a także eksploatują okoliczne złoża srebra – wszystko po to, by prześcignąć pozostałych.
Podczas rozgrywki uczestnicy wcielają się w możnych poszerzających swoje posiadłości. Każdy z graczy dysponuje własną planszą terenów, które może stopniowo zajmować, dzięki umiejętnemu wykorzystaniu dostępnych możliwości. Wyniki rzutów kośćmi będą wskazywały nam możliwe opcje, jednak to do nas należy decyzja, które z nich ostatecznie wybierzemy.
Na czym to polega?
W swojej turze gracz rzuca dwiema kośćmi. Następnie każdą z nich przyporządkowuje do jednej z czterech wybranych akcji:
Pozyskanie płytki terenu z pola odpowiadającego wartości wybranej kości.
Umieszczenie płytki terenu na obszarze odpowiadającym wartości wybranej kości.
Dostarczenie towarów o numerze odpowiadającym wartości wybranej kości.
Pozyskanie robotników, którzy pozwalają zmienić wynik na kościach.
W ten sposób niezależnie od tego, jakie wyniki na kościach uzyskamy, zawsze możemy zrobić coś, co przyniesie nam punkty. Kluczem do zwycięstwa jest podejmowanie dobrych decyzji i łączenie efektów umieszczanych na planszy obszarów.
Co wyróżnia edycję specjalną?
Zamki Burgundii: BIG BOX to nie tylko odświeżony design. W specjalnie przygotowanym pudełku, oprócz gry podstawowej, znajdziemy aż 11 rozszerzeń, które dodatkowo urozmaicą naszą rozgrywkę. 10 z nich można było zdobyć przy rozmaitych okazjach (większość nie była do tej pory wydana w Polsce), a jedno jest całkowicie nowe.
Podstawowe informacje:
Liczba graczy: 1 - 4 osób Wiek: od 12 lat Czas gry: ok. 60-100 minut Wydanie: polskie Instrukcja: polska
Zawartość pudełka:
Komponenty z gry podstawowej:
164 sześciokątne żetony włości,
42 kwadratowe żetony towarów (po 7 w każdym z 6 kolorów),
24 srebrne monety,
26 kwadratowych żetonów robotników,
12 żetonów bonusowych (po 1 małym i 1 dużym w każdym z 6 kolorów),
4 żetony 100/200 punktów (po 1 w każdym
z 4 kolorów graczy),
8 znaczników graczy (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy),
9 kości (po 2 w każdym z 4 kolorów graczy oraz 1 biała),
1 plansza (dwustronna),
16 plansz graczy (po 4 z numerami 1 i 2 oraz po 1 z numerami od 3 do 10),
4 dwustronne planszetki pomocy.
Komponenty z dodatków:
4 dodatkowe żetony włości,
6 dodatkowych plansz graczy (od 11a do 11f): Posterunki graniczne,
9 dodatkowych żetonów włości: Białe zamki,
5 dodatkowych żetonów włości: Karczmy,
12 dodatkowych kafli: Szlaki handlowe,
8 dodatkowych plansz graczy (po 2 sztuki 12a1 i 12a2 oraz 12b1 i 12b2): Gra
drużynowa,
2 dodatkowe plansze graczy (13a i 13b): Wariant solo,